perjantai 26. maaliskuuta 2010

Kaivattu Yksinäisyys



Minä olen vääristynyt pala Jumalaa. Minä en kaipaa ihmisiä lähelleni. Olen tyhjiö, mutta samaan aikaan täynnä.

On eheä olo kun on yksin. Ei ole toisia katsomassa ja tuomitsemassa. On vain oma maailma, eikä muita ihmisiä sitä häiritsemässä.

Mutta kun se maailma on niin tyhjä.

Siksi pitää kieriskellä materialistisessa orgasmissa, täyttää tyhjiö peleillä, musiikilla, kirjoilla, internetillä, tv-sarjoilla, elokuvilla JA IKUISELLA MIETTIMISELLÄ MITÄ TÄLLÄ KAIKELLA ON VÄLIÄ?

Ei kai mitään. Jumalakin kuoli tylsyyteen.

Nihilismi on Jumalan kuoleman aiheuttama tyhjiö ihmisen sisällä. Ei ole arvomaailmaa jota seurata. On vain minä-kuva, joka vahvistuu tai kuolee. Täytyy seurata omia polkujaan, muuten on vain heikko lammas joka ei osaa tehdä omia valintojaan.

Mutta kun minä olen ollut niin kauan yksin. Miten voi olla olemassa, jos kukaan ei tiedä olemassaolostasi? Puu kaatui metsässä, ja niin pois päin.

Minä haluan rakastaa, olla hyvä ja elää omaa elämääni. Mutta minä en voi rakastaa, kun inhoan itseänikin. En voi olla hyvä, koska maailma on vääristänyt minua liikaa. Omaa elämääni ei ole koskaan ollutkaan.

Luominen tuntuu hyvältä. Saada sanat sisältään ja taikoa ne eteensä. Ehkä tämä on hyvä asia? Tätäkö varten minä olen täällä?

Mutta minä olen silti yksin. Ja tämä maailma on tyhjä.

4 kommenttia:

  1. Kirjoitat äärimmäisen kiehtovasti.

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia suotuisasta kommentista. Kaikenlaiset kommentit ovat erittäin tervetulleita.

    VastaaPoista
  3. Ystäväni, et ole yksin. Sinun tulee ymmärtää Taivaanisän sydän sinua kohtaan. Se on täynnä hyviä ajatuksia. Olet arvokas. Hän kaipaa sinua. Hän rakastaa sinua. Tule hänen luokseen sellaisena kuin olet ja koe Taivaanisän lämmin vastaanotto. Tien sinne löydät Jeesuksen kautta. Turvaudu häneen, niin saat avun ahdistukseesi. (=

    VastaaPoista
  4. Miksi kaikki entiset juopot/narkkarit ym. täysin pohjalle vajonneet nojaavat aina lopulta Jumalan sanaan? Miettimisen aihetta.. Uskonto itsessään laittaa maailman sekaisin ja tuo ihmisen elämään kärsimystä. Kuinka monet sodat pelkän uskonnon vuoksi onkaan sodittu.. Ihminen voi luottaa vain itseensä. niin hyvässä kuin pahassa. Minun mielestäni

    VastaaPoista